Kérdések és tételek  államvizsgára

 

 

1.     Politikai kommunikáció definíciója, szereplői; politikai kommunikációs modellek

2.     Mediatizáció fogalma, jellemzői és hatása a politikai rendszerre

3.     Az európai sajtó kibontakozása Gutenbergtől a XIX. századig.

4.     A magyar média gyökerei: 1703-tól a reformkorig.

5.     A reformkor és a dualizmus sajtóstruktúrája.

6.     A demokratikus médiapiac kritériumai Sartori szerint.

7.     A magyar médiastruktúra változása az átmenet időszakában (1986-1996)

8.     A közszolgálatiság és kereskedelmiség a média alrendszerében.

9.     Médiumok osztályozása tartalom és közönség oldalról. Ennek jelentősége. Jellemezzen röviden egy kiválasztott médiatípust.

10.  Közszolgálatiság és kereskedelmi felületek. Azonosságok és különbözőségek. Feladataik és kötelezettségeik.

11.  Az írott, elektronikus és az internetes sajtó. Főbb jellemzőik. Irányaik és jövőjük.

12.  Hír, tudósítás. A műfaj főbb jellemzői és megjelenési formái a különböző médiatípusokban.

13.  Riport, interjú.  A műfaj főbb jellemzői és megjelenési formái a különböző médiatípusokban.

14.  A média jövője. Az újságíró és a fogyasztó szerepének változása. Etikai felvetések.

15.  Perszonalizáció, perszonifikáció a politikában

16.  Marketingkampány elemei, bemutatása

17.  Stratégiai marketing a politikában – elvek és gyakorlatok